تماس 37

تماس 37

Tamas37
تماس 37

تماس 37

Tamas37

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تماس چشمی و پردازش چهره

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تماس چشمی و پردازش چهره
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 18
فرمت فایل docx
حجم فایل 26 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تماس چشمی و پردازش چهره

فروشنده فایل

کد کاربری 4558
کاربر

تماس چشمی و پردازش چهره[1]

توانایی تشخیص و پردازش چهره در 6 ماه اول زندگی پدیدار می شود و به دلیل اینکه که چهره ها اطلاعات مهم غیرکلامی را برای ارتباط و بقا فراهم می کنند از اهمیت ویژه ای در رشد نوزادان برخوردار هستند. به همیندلیل ارتباط یک عامل مهم هنگام کار با کودکان درخودمانده است چرا که یک سوم تا نیمی از این کودکان رشد گفتار طبیعی که بتوانند نیازهای ارتباطی شان را برآورده کنند را دارا نمی باشند،این کودکان به دلیل فقدان تعامل اجتماعی مناسب همواره مشکلاتی را در اجتماعی شدن دارند. به همین دلیل سبک ارتباطی این کودکان معمولا یک سویه است، آنها ارتباط برقرار می کنند تا نیازهای خود را ابراز کنند و به ندرت سخن می گویند تا در افکار،تجربه ها و احساسات دیگران سهیم شوند. به طور کلی کودکان درخودمانده رابطه متقابل که ویژگی بیشتر گفتگو ها و تعاملات اجتماعی است را نشان نمی دهند(لیانیز و همکاران،2010).

چهره ها در ایجاد و تداوم روابط اجتماعی به مثابه یک کلید طلایی هستند، به همین دلیل است که تشخیص و شناخت چهره برای موفقیت در روابط میان فردی حیاتی و مهم است، برای کودکان درخودمانده تجربه کردن چهره ها خیلی نادر است که همین امر می تواند علت اجتناب از نواحی چشم ها و عدم رشد صحیح پردازش چهره در این کودکان باشد(بتی[2]، میوکس[3]، ویتمیر[4]، راگ[5]، تیلور[6]،2011).

بسیاری ازآسیب های اجتماعی اولیه درخودماندگی همانند تماس چشمی، توجه مشترک[7]، پاسخ به احساسات دیگران و پردازش چهره درگرایش و پردازش اطلاعات دریافتی ار چهره ها تأثیر می گذارند. همچنین آسیب ها در پردازش چهره ممکن است نقص بنیادی و اساسی در بدکاری سیستم عصبی داشته که خود متضمن آسیب در شناخت اجتماعی کودکان درخودمانده است چون چهره ها در رشد نوزادان از اهمیت ویژه ای برخوردارند و اطلاعات غیرکلامی را برای ارتباط و بقا فراهم می کنند .سیستم های عصبی که باعث توانایی پردازش چهرهمی شوند، خیلی زود در زندگی فرد بوجود می آیند(داوسن ، سارا جین وب و جیمز پارتلند،2005). بنابراین قفدان علاقه به چهره در 6 ماه اول زندگی در کودکان درخودمانده یکی از نشانه های پیشگو برای تشخیص ها و ارزیابی های بعدی است(میو[8]، پانا[9]،آورام[10]،2012). پس بر این اساس آسیب ها در پردازش چهره ممکن است یکی از نشانه های اولیه رشد نابهنجار مغز در کودکان درخودمانده باشد (داوسن ، سارا جین وب و جیمز پارتلند،2005).

با اینکه نقایص و آسیب های زیادی در ارتباط میان فردی و تعامل اجتماعی متقابل در این اختلال مشاهده می شود، در میان این آسیب ها، نقص در استفاده از تماس چشمی برای اهداف ارتباطی – اجتماعی یکی از ویژگی های برجسته و همگانی در این افراد می باشد. شواهد بسیاری وجود دارد که افراد درخودمانده به طور قابل توجهی کمتر از افراد عادی به چهره ها و چشم های دیگران نگاه می کنند و در استفاده از تماس چشمی برای شروع و تنظیم تعاملات ارتباطی – اجتماعی مشکل دارند. دلایل و علت های کاهش تماس چشمی در افراد درخودمانده به خوبی شناخته شده نیستند ولی چند تبیین احتمالی می تواند مطرح باشد، یکی این که افراد درخودمانده به دلیل بی علاقگی مربوط به آسیب های ادراکی – اجتماعی که نشانه های خیره شدن غیرمعمول را به آنها منتقل می کند به چشم های دیگران توجه نمی کنند که سازگار با این دیدگاه این است که افراد درخودمانده در ادراک و استنتاج مقصودها،نیت ها و حالت های روانی منتقل شده از طریق چشم های دیگران ناتوان هستند. تبیین دیگر برای تماس چشمی ضعیف افراد درخودمانده این است که رفتار خیره شدن نابهنجار این افراد از نفرت و بیزاری نگاه کردن به چهره ها و چشم های دیگران به دلیل افزایش پاسخ های خودکار به محرکهای اجتماعی برجسته ناشی می شود. آسیب های ویژه اولیه در پردازش چهره سرانجام به فقدان علاقه اجتماعی منجر می شود. بر این اساس ارتباط چهره ای بین نوزاد و مراقبان در طول رشد اولیه، به ویژه در تأثیر هیجان ها در تعاملات انسانی بسیار مهم است. توجه نوزادان به چهره ها یکی از مولفه های مهم در رشد بهنجار است، چرا که چهره ها بعد از تولد محرک های دیداری مهمی محسوب می شوند. با این وجود تماس چشمی ضعیف در کودکان درخودمانده ممکن است نتیجه مشکلات در پردازش اطلاعات چهره باشد(گلارای،2006).

پژوهش های آزمایشی نشان دادند که افراد درخودمانده نه تنها در پردازش علایم نگاه کردن بلکه در دیگر جنبه های پردازش چهره از جمله شناسایی و تشخیص چهره های جدید مشکلات قابل توجهی دارند. علاوه بر اینها، پژوهش های روان شناختی دیگری اظهار داشتند که آسیب های پردازش چهره در افراد درخودمانده صریحاً از ناهنجاریهایی در کدگذاری اطلاعات از نواحی چشم ها در چهره و نواحی از چهره که حاوی اطلاعات مهمی برای شناسایی چهره می باشند، ناشی می شود. به عنوان مثال جوزپ و کانگا(2003) با بررسی افراد درخودمانده دریافتند که این افراد هنگام شناسایی و تشخیص چهره ها فقط از پردازش اطلاعات نواحی دهان و کمتر از نواحی چشم ها در این فرایند استفاده می کنند، که این یافته ها با پژوهش لانگول در سال 1978همسان و سازگار بود، مبنی بر اینکه کودکان درخودمانده هنگام بازشناسی عکسهای همسالانشان بیشتر از اطلاعات مربوط به نواحی دهان تا چشم ها استفاده می کردند(جوزف[11]، ارمن[12]، مکالی[13] و کین[14] .2008).


[1] Face Processing

[2]Batty

[3] Meaux

[4] Wittemeyer

[5]Roge

[6] Taylor

[7] - joint attention

[8]Miu

[9] Pana

[10] Avram

[11]Robert M Joseph

[12] Ehrman

[13] Mcnally

[14] Keehn

دانلود پاورپوینت نحوه ی تماس تلفنی موثر 18 اسلاید

پاورپوینت نحوه ی تماس تلفنی موثر 18 اسلاید

پاورپوینت نحوه‌ی تماس تلفنی مؤثر 18 اسلاید

دانلود پاورپوینت نحوه ی تماس تلفنی موثر 18 اسلاید

پاورپوینت نحوه ی تماس تلفنی موثر 18 اسلاید
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 70 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

پاورپوینت نحوه‌ی تماس تلفنی مؤثر 18 اسلاید

در قالب پاورپوینت قابل ویرایش.

 

فهرست مطالب :

_ اصول و مبانی

_ قواعد پایه‌ای ارتباط تلفنی

_ صدای خود را به نحوی به کار ببرید که تأثیر مثبت داشته باشد

_ از به کار بردن زبان تخصصی خودداری کنید

_ گوش دادن

_ برقراری گفت و گوی دو جانبه

_ برخورد با تلفن‌های دریافتی

_ برقراری تماس تلفنی

 

بخشی از متن فایل پاورپوینت :

اصول و مبانی:

موفقیت تماس تلفنی صرف نظر از نوع و هدف آن بستگی به پنج عامل اساسی

زیر دارد:

1- قواعد ارتباط تلفنی

2- نحوه‌ی به کار بدن صدا

3- استفاده از زبان

4- گوش دادن

5- ایجاد گفت و شنود دو طرفه

 

قواعد پایه‌ای ارتباط تلفنی:

_ سریع پاسخ دهید: قبل از آن که شمار زنگ تلفن به چهار بار رسد،

گوشی را بردارید.

_ خودتان را معرفی کنید: ذکر نام کامل خود و معرفی فعالیت‌های بخشی

را که در ان کار می‌کنید.

_ تلفن را درست نگه دارید: گرفتن گوشی تلفن در زیر چانه یا کنار زدن

آن در حالی که دنبال چیزی می‌گردید، مانع از شنیدن شما به طور واضح می‌شود.

_ پاسخ گویی مراجعات تلفنی را مشخص سازید: تلفن‌هایی که از طرف

ارباب رجوع زده می‌شود، باید فوراً جواب داده شود.

دانلود پاورپوینت نحوه ی تماس تلفنی موثر 18 اسلاید

دانلود تحقیق با موضوع تئوریهای مربوط به عشق مادری: (غذا در برابر تماس)

تحقیق با موضوع تئوریهای مربوط به عشق مادری: (غذا در برابر تماس)

تحقیق با موضوع تئوری‌های مربوط به عشق مادری « غذا در برابر تماس » 8صفحه قالب ورد قابل ویرایش

دانلود تحقیق با موضوع تئوریهای مربوط به عشق مادری: (غذا در برابر تماس)

تحقیق با موضوع تئوریهای مربوط به عشق مادری غذا در برابر تماس
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8

توضیحات:

 

تحقیق با موضوع تئوری‌های مربوط به عشق مادری : « غذا در برابر تماس »
8صفحه قالب ورد قابل ویرایش

تحقیق با موضوع تئوری‌های مربوط به عشق مادری : « غذا در برابر تماس »

8صفحه قالب ورد قابل ویرایش

 

بخشی ازمتن:

اما نه برای هارلو که یک روانشناس تجربی آموزش دیده و با تجربه بود. او می‌دانست که این غیر اخلاقی است که نوزادان انسان را از مادرانشان جدا کند، ولی او معتقد بود که در تئوری‌های مربوط به عشق مادری: غذا در برابر تماس

بر طبق متون تخصصی، روانشناسان طرفدار و هواخواه1 یکی از دو نظریه روانکاوی یا یادگیری اجتماعی هستند که بیان می‌دارند دلیل عشق بچه‌‌ها به مادرشان ارضای نیازهای نخستین گرسنگی و مکیدن است. به عبارت دیگر، آنها می‌گویند که « دلبستگی نوزاد به مادرش نشأت2 گرفته از سایق‌های درونی است که موجب راه‌اندازی فعالیت‌هایی می‌شوند که با تغذیه3 از سینه مادر مرتبط‌اند این اعتقاد فقط یکی از آنهایی بود که این دو گروه نظری مطرح کرده‌اند. » اینها عباراتی بود که بیوه هری‌ هارلو به نقل از وی گفته است (هارلو،4 1986 ).  

هارلو، روانشناسی که یادگیری نوزادان میمون‌ها را مورد تحقیق و بررسی قرار داد، توضیح داده است که چرا مشاهدات‌ وی درباره میمونها در آزمایشگاهش آن اعتقاد را زیر سؤال برده است: 

مابیش از 60 تا از آنها را بین 6 تا 12 ساعت پس از تولد از مادرانشان جدا کردیم و با بطری به آنها شیر دادیم.5 میزان مرگ و میر نوزادان به علت کمبودی بود که ما بوجود آورده بودیم یعنی آنها را به مادرانشان سپرده بودیم. بچه‌هایی را که با بطری تغذیه کرده بودیم سنگین‌تر و سالم‌تر از نوزادان دور از مادرانشان بودند... در طول دوره آزمایشاتمان، ما متوجه شدیم که نوزادان رشد یافته در آزمایشگاه دلبستگی‌ای قوی به کهنه‌های بچه‌ای که ما با آن کف قفس‌ها را می‌پوشاندیم پیدا کرده‌اند  ( هارلو، 1986). در واقع، به نظر می رسید که نوزادان میمونها به کهنه‌های بچه مانند بطری‌هایشان به گونه‌ای عاطفی دلبسته شده‌اند. این درست عکس دو تئوری غالب6 بود. تئوری روانکاوی می‌گفت که نوزاد به هر چیزی که نیازهای دهانی‌اش را برطرف کند عشق می‌ورزد ( سرپستانک )7 نظریه یادگیری پیش‌بینی می‌کرد که نوزاد بر هرچیزی که بوسیله غذا تقویت شود دلبسته شود ( بطری). بنابراین هارلو شروع به اجرای یک « تحلیل آزمایشی دقیق » از دلبستگی انسان، بوسیله میمونهایش، نمود. استفاده از میمون برای تحقیق درباره فرآیندهای عاطفی انسان برای بعضی از افراد چرخه به نظر می‌رسید،فرآیندهای پایه‌ای مربوط به محبت، که شامل پرستاری،تماس، چسبیدن، و حتی کاوش و بررسی دیداری و شنوایی است هیچ گونه تفاوتی دو گونه با هم ندارند). 

( هارلو، 1968 

فهرست برخی ازمطالب:

دانلود تحقیق با موضوع تئوریهای مربوط به عشق مادری: (غذا در برابر تماس)

دانلود پاورپوینت سنسورهای بدون تماس

پاورپوینت سنسورهای بدون تماس

سنسور عنصری است با قابلیت حسی که می تواند مقادیر فیزیکی را به مقادیر آنالوگ یا دیجیتال تبدیل کند

دانلود پاورپوینت سنسورهای بدون تماس

سیستم کنترل اتوماتیک سنسورهای تماسی
سنسورهای بدون تماس
دسته بندی برق
فرمت فایل pptx
حجم فایل 647 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42

سنسور عنصری است با قابلیت حسی که می تواند مقادیر فیزیکی را به مقادیر آنالوگ یا دیجیتال تبدیل کند. در واقع مقادیر کمیت ها را تغییر داده و آنها را آنالیز می کند. سنسورها را می توان از نظر شاخه های مختلف مهندسی برق تعریف نمود. به عنوان مثال می توان گفت از نظر مهندسی کنترل سنسور یکی از قسمت های جدایی ناپذیر حلقه بازخورد یا فیدبک در سیستم های حلقه بسته است. از نظر مهندسی ابزار دقیق سنسور اولین قسمت از وسیله اندازه گیری است که به صورت مستقیم با کمیت مورد نظر در ارتباط است و به تغییرات لحظه ای کمیت های سیستم پاسخ مناسب می دهد. یعنی سنسور یکی از قسمت های جدایی ناپذیر از سیستم کنترل اتوماتیک است که اطلاعات حاصل از شرایط سیستم را به واحد کنترل ارسال می کند. سنسورها امروز کاربری بسیار وسیعی در صنایع الکترونیک دارند. دسته بندی سنسورها به صورت زیر است.

دسته بندی کلی سنسورها بر حسب تماس

سنسورهای تماسی

سنسورهای بدون تماس

در این مبحث به توضیح سنسورهای بدون تماس می پردازیم.

این دسته از سنسورها سنسورهایی هستند که هرگاه یک قطعه به آنها نزدیک می شود وجود قطعه را سنس کرده و فعال می شوند. یعنی این سنسورها از جسم مورد نظر فاصله دارند و هیچگونه اتصالی به آن ندارند. عملکرد این سنسور به گونه ای است که می تواند باعث جذب یک رله، کنتاکتور و یا ارسال سیگنال الکتریکی به طبقه ورودی یک سیستم شوند.

سنسورهای بدون تماس دارای مزایایی هستند که باعث گسترش استفاده از آنها شده است. از جمله مزایای این سنسورها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

سرعت بالای کلید زنی: استفاده از این سنسورها می تواند سرعت کلیدزنی را تا 25 کیلوهرتز افزایش دهد.

این سنسورها به علت اینکه در برابر نفوذ آب و روغن و گرد و غبار مقاوم هستند و فاقد کنتاکت مکانیکی می باشند دارای طول عمر بیشتری نسبت به سایر سنسورها هستند.

همانطور که گفته شد این سنسورها وجود قطعه را حس کرده و فعال می شوند پس برای فعال شدن این سنسورها نیازی به اعمال فشار یا نیروی خارجی نداریم.

از این سنسورها به علت داشتن مقاومت بالا می توان در محیط های کاری با شرایط سخت و محیط های خطرناک نیز استفاده کرد.

استفاده از این سنسورها از ایجاد شدن نویز در سیستم هنگام سوییچینگ جلوگیری می کند زیرا این سنسورها در طبقه خروجی خود دارای نیمه رسانا هستند.

دانلود پاورپوینت سنسورهای بدون تماس

دانلود پاورپوینت سنسورهای بدون تماس

پاورپوینت سنسورهای بدون تماس

دانلود پاورپوینت سنسورهای بدون تماس بررسی سنسورهای بدون تماس پاورپوینت جامع و کامل سنسورهای بدون تماس کاملترین پاورپوینت سنسورهای بدون تماس پکیج پاورپوینت سنسورهای بدون تماس مقاله سنسورهای بدون تماس تحقیق سنسورهای بدون تماس

دانلود پاورپوینت سنسورهای بدون تماس

دانلود پاورپوینت سنسورهای بدون تماس
بررسی سنسورهای بدون تماس
پاورپوینت جامع و کامل سنسورهای بدون تماس
کاملترین پاورپوینت سنسورهای بدون تماس
پکیج پاورپوینت سنسورهای بدون تماس
مقاله سنسورهای بدون تماس
تحقیق سنسورهای بدون تماس
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 235 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

 قسمتی از متن پاورپوینت :

 

تعداد اسلاید : 21 صفحه

سنسورهای بدون تماس

کاربرد ابزار دقیق وکنترل

 بنام خدا 2/20صفحه: مزایای سنسورهای بدون تماس ١. سرعت سوئیچینگ بالا: در مقایسه با کلیدهای مکانیکی از سرعت بالایی برخوردارند .
٢. طول عمر زیاد : بدلیل نداشتن کنتاکت مکانیکی و عدم نفوذ آب ، روغن و گردوغبار دارای طول عمر زیادی هستند .
٣. عدم نیاز به نیرو وفشار : با توجه به عملکرد سنسور هنگام نزدیک شدن به نیرو وفشار نیاز نیست .
۴. عدم ایجاد نویز در هنگام سوئیچینگ : به دلیل استفاده ازنیمه هادی ها در طبقه خروجی نویزهای مزاحم ایجاد نمی شود .
  3/20صفحه: مفاهیم اصلی فرکانس سوئیچینگ:
حداکثر تعداد قطع و وصل یک سنسور در ثانیه می باشد .(واحد آن HZ می‌باشد.)
فاصله سوئیچینگ (S) :
فاصله بین قطعه استاندارد و سطح حساس سنسور به هنگام عمل سوئیچینگ می باشد.
فاصله سوئیچینگ نامی (Sn) :
فاصله ای که در حالت متعارف و بدون در نظر گرفتن پارامترهای متغیر از قبیل درجه حرارت ، ولتاژ تغذیه و ... تعریف شده است .
فاصله سوئیچینگ موثر (Sr) :
فاصله سوئیچینگ تحت شرایط ولتاژ نامی و حرارت C20 می باشد.در این حالت تلرانس ها و پارامترهای متغیر نیز در نظر گرفته شده است
(0.9Snفاصله ای است که در رنج حرارت و ولتاژ مجاز، عمل سوئیچینگ انجام می‌شود.
(0.81Snفاصله سوئیچینگ عملیاتی (Sa):
فاصله ای که تحت شرایط مجاز، عملکرد سنسور گارانتی شده است
(0هیسترزیس (H) :
فاصله بین نقطعه وصل شدن (هنگام نزدیک شدن به سنسور) و نقطعه قطع شدن (هنگام دور شدن از سنسور) می باشد. حد اکثر این مقدار ١٠ % فاصله نامی می باشد.
ولتاژ تغذیه :
حداکثر و حداقل ولتاژی است که در آن محدوده سنسور عملکرد مطمئنی خواهد داشت.  5/20صفحه: مفاهیم اصلی ریپل :
عبا رتست از جزء متناوب سیگنال ولتاژ یکسو شده خروجی منبع تغذیه که حداکثر مقدار مجاز آن ١٠ % ولتاژ تغذیه می باشد.
جریان نشتی :
جریانی که از سنسورهای دوسیمه در حالت قطع عبور می نماید.
جریان بی باری:
جریانی است که در حالت اتصال سیم های تغذیه سنسوربه منبع تغذیه ازآن عبور می نماید.
جریان بار ماکزیمم:
حداکثر جریان پیوسته می باشد که از خروجی سنسور می توان عبور داد .
افت ولتاژ :
حداکثر ولتاژ طبقه خروجی سنسور که در حالت سوئیچ می باشد و جریان مجاز از آن عبور می کند.  6/20صفحه: توابع خروجی سنسورها نرمال باز :
در حالت عادی ، خروجی سنسور قطع می باشد و در زمانی که قطعه در مقا بل سنسور قرار می‌گیرد خروجی سنسور از حالت قطع به حالت وصل تغییر وضعیت می‌دهد.
نرمال بسته:
در حالت عادی ، خروجی سنسوروصل می باشد و در زمانی که قطعه در مقابل سنسور قرار می‌گیرد خروجی سنسور از حالت وصل به حالت قطع تغییر وضعیت می‌دهد.
مکمل :
این نوع سنسورها دارای دو نوع خروجی نرمال باز و نرمال بسته می باشند.
سنسور آنالوگ :
در این نوع سنسورها خروجی به صورت ولتاژ و یا جریان پیوسته بوده و تابع فاصله قطعه از سنسور می باشد.
سنسور نامور:
سنسورهای دو سیمه هستند که جریان آن متناسب با فاصله قطعه از سنسور تغییر می کند. به عبارت دیگر می توان گفت مقاومت داخلی سنسور تغییر می کند .  7/20صفحه: سنسورهای القایی از سنسورهای بدون تماس هستند که تنها در مقابل فلزات عکس العمل نشان می دهند و می توانند فرمان مستقیم به رله ، شیربرقی ، سیستم های اندازه گیری و مدارات کنترل الکترونیکی ارسال نمایند .  8/20صفحه: عملکرد این سنسورها از قسمت های زیر تشکیل شده اند :
اسیلاتور
دمدولاتور
اشمیت تریگر
تقویت خروجی
  9/20صفحه: سنسور القایی آنالوگ سنسورهایی که در مقابل فلزات عکس العمل نشان میدهند.

 


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

 

دانلود پاورپوینت سنسورهای بدون تماس